she
Rada Miasta
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:53, 19 Sty 2006 Temat postu: Rasy i Klasy |
|
|
Rasy:
Driada:
Legendarne duchy drzew przebudzone do życia, wędrują leśnymi ścieżkami w poszukiwaniu celu. Jak głoszą opowieści driada która nie zginie wraz ze swym drzewem, błąkać się będzie po świecie bezdusznym. Tak dzieje się coraz częściej, drwale nie patrzą czy ścinane drzewo nie jest domem driady, a raz ścięte nie może być już zamieszkane, a jeśli driady nie było w nim w momencie ścięcia i nie obroniła go...no cóż pozostaje jej tułaczka po świecie do jego końca.
Driady zazwyczaj przedstawiane są jako piękne i drobne kobiety o zielonej skórze i skośnych, zielonych oczach.
Cechuje je zamiłowanie do przyrody i wszelkiego piękna, a także subtelność i kobiecość.
Ork:
Rasa typowo wojownicza, najczęściej łącząca się w klany które ze sobą rywalizują, życie przeciętnego orka to walka, jedzenie, sen i znowu walka. Są wychowywani w brutalny sposób, najlepiej się zapowiadający są odseparowani od reszty i trenowani jako elita i przywódcy, reszcie wpajana jest idea walki grupowej „nie liczysz się ty sam, lecz ty i 10 kompanów wokół ciebie walczący dla dobra klanu”. Orki mnożą się szybko, nawet prędzej niż ludzie i dorastają równie szybko, przynajmniej fizycznie.
Rycerz Śmierci:
Trupio blade postacie, stanowiące odbicie tego, czym były za życia. Z Wygląd Rycerza Śmierci pozostaje niezmienny, nawet po upływie setek lat.Rycerze Śmierci z racji tego, iż są już martwi, nie potrzebują snu, nie odczuwają bólu fizycznego czy tez zmęczenia. Nie odczuwają również głodu, chociaż spożywają czasami posiłki tylko i wyłącznie, ażeby ich fizyczne ciało posiadało energie niezbędną do pracy. Są również niewrażliwi na choroby.
To inteligentne istoty, których psychika została ukształtowana w trakcie jego całego życia. Wszyscy jednak posiadają jedną cechę wspólną: Są bezgranicznie oddani i lojalni osobie, która ich stworzyła. Każde jej polecenie, niezależnie, co sądzą o jego słuszności i celowości, wykonają najlepiej jak tylko potrafią.
Z dużym dystansem podchodzą do zawierania znajomości między innymi rasami. Stosunek do innych jest kwestią dosyć indywidualną i zależna jest od psychiki (która ukształtowana została podczas życia).
Gnom:
Ciekawska rasa, lubią dużo wiedzieć, właściwie chcą wiedzieć wszystko. Wiecznie prowadzą jakieś doświadczenia eksperymenty, wymyślają dziwne mechanizmy. Osiedlają się najczęściej wśród krasnoludów, obie rasy uzupełniają się na swój sposób gdyż gnomy przyswoiły sobie niemal do perfekcji obróbkę kamieni szlachetnych które krasnoludy mają zwyczaj wydobywać w ogromnych ilościach. Gnomy posiadają wręcz wrodzoną zdolność do majsterkowania, mówi się ze wystarczy dać gnomowi dwie suche deski a on zrobi ci z nich kusze i serie strzał” oczywiście jest to nieco przesadzone ale i tak gnomy osiągnęły mistrzostwo w tworzeniu przedmiotów codziennego i niecodziennego użytku.
Niziołek:
Można by o nich mówić miniaturki ludzi, żyją podobnie wyglądają podobnie, są jednak małe jak dzieci i mają bardziej pokojową naturę. Uwielbiają jedzenie i wszystko co z nim związane. Są także bardzo sprytne i mają zwinne ręce co może dziwić gdyż ich postura jest zazwyczaj dosyć zaokrąglona. żyją przeważnie w osadach i wioskach ludzkich, rzadziej w miastach, ale wszędzie gdzie są ludzie znajda się też niziołki.
Człowiek:
Najczęstsza rasa. Ludzie choć są jedną z najmłodszych ras szybko się rozrośli, zaczęli toczyć wielkie bitwy, budować warownie, fortece i zamki. Mimo wszystko nie są odporni na wszelkie choroby, ale wynagradzają to dużą wytrzymałością fizyczną jak i psychiczną.
Wśród ludzi dominują władcy potężnych królestw, lub pełniący znaczące funkcje społeczne.
Krasnolud
Krasnoludy charakteryzuja się niskim wzrostem, wytrwaloscia i sila.
Wyposarzone w bujny, ciemny zarost, oraz ciemne oczy.
Najwyższy wiek, jaki krasnolud może osiagnac to 400 lat.
Charakter krasnoluda cechuje się specyficznym poczuciem humoru,
niezwykłą lojalnością wobec towarzyszy oraz najważniejszym aspektem, jakim
jest honorowość.
Odpowiednimi klasami dla krasnoluda jest oczywiście wojownik, poza tym kapłan i barbarzyńca.
Elf
W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie i mroczne (drow).
Elfy z racji swojej dobroci(nie licząc Drowów), są darzone sporą sympatią u ludzi. Kochają piękno w prostej formie.Potrafią być niesamowicie zdeterminowane. Jeśli chcą osiągnąć jakiś cel, to nie szczędzą sobie trudu. Co do aspektów bojowych, radzą sobie całkiem nieźle w walce.
Dzięki infrawizji widzą w ciemności, posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą.
Elfy są niższe i szczuplejsze od ludzi, obdarzone są niezwykłą urodą i zamiłowaniem do tańca, śpiewy oraz zabawy.
Pół elf
Mieszanina genów ludzi i elfów.
Ta rasa dziedziczy wszystkie cechy zarówno ludzi jak i elfów.
Pół-elfy charakteryzyuja się zwinnością, sprytem, zamiłowaniem do piekna i walecznością.
Obdarzone sa niezwykła urodą po elfach, jednak wzrost zbliżony jest do wzrostu ludzi.
O charakterze Pół-elfa decyduje przewaga genów elfich bądź ludzkich.
Wampiry:
Jest to fascynująca, a zarazem przerażajaca rasa. Są to nieśmertlene istoty bez dusz. Wbijają białe, ostre kły w szyję ofiary, wysysając z niej życiodająną krew. Każdy wampir różni się od swojego krewniaka, gdyż kainici różnią się od siebie w zależości od klanu, z którego pochodzą. Jednemu zależy tylko na władzy, drugi cieszy się każdą chwilą swojego wiecznego życia. Wampirza skóra jest niewątpliwie bardziej blada niż skóra innych ras. Po posileniu się krwią "nabiera kolorów" - staje się ciepła i rumiana. Oczy diametralnie różnią się od innych ras. Widać w nich ciągły głód krwi, zmęczenie światem, okrucieństwo jak i wiek. Wampiry są przebiegłe i wyniosłe. Odznaczają się niebywałą siłą i mądrością, którym sprzyjają wieki istnienia na ziemi. Są o wiele potężniejsi niż inni, mają lepiej rozwinięte wszystkie zmysły i emanują nadzwyczajnym pięknem.
[Za pomoc dziękuję niezawodnej Mathei ;* (Rilla)]
W związku z dodaniem do ras w Yah's K'lar wampirów i trudności związanych z ich prowadzeniem, będziemy szczególnie wrażliwi na te postacie. Jeśli nie jesteś pewien, czy dobrze poprowadzisz wampira, uwzględniając jego charakter, klan itd. nie decyduj się za wprowadzanie go do gry.
Klasy:
Mag (Czarodziej):
Mag który poświęca się jednej szkole magii w stopniu większym niż innym, jest nazwany specjalistą. Dzięki temu rośnie liczba czarów, które może rzucić, ale traci zdolność do rzucania czarów z opozycyjnych szkół. Rozważ wady i zalety z ostrożnością
Nekromanta:
postać, zwykle negatywna, będąca mostem między światem żywych i umarłych. Rodzaj czarodzieja (maga, czarnoksiężnika), mający zdolność wskrzeszania dusz, ożywiania umarłych, bądź też tworzenia nieumarłych (ang. undead) - szkieletów, zombie, ghuli i innych istot z martwego ciała lub kości ludzi bądź zwierząt - i ich kontrolowania.
Barbarzyńca:
Wielki i silny, to pierwsze wrażenie jakie dochodzi gdy widzi się barbarzyńcę. Nieczęsto noszą zbroje, a jeśli już to najwyżej średnie. Swą niewielką wiedzę strategiczno logiczną nadrabiają zapałem do walki i specjalizacją w broniach wszelakich. Najczęściej noszą jedną dwuręczną broń która zwala z nóg po pierwszym zadanym ciosie.
Kapłan:
Kapłan (dowolnej religii) zaspokaja duchowe potrzeby wspólnoty. Jest zarówno obrońcą, jak i uzdrowicielem. Nie jest jednak niechętny walce. W przypadku zagrożenia złem kapłan bez wahania odnajdzie je i zniszczy. Dotyczy to również złych kapłanów, którzy jednakże niszczą dobro.
Paladyn:
Żyjący według zasad narzuconych z góry, kierujący się zasadami swojego wierzenia, niepozorni aczkolwiek zabójczy przy bliskim spotkaniu z ich pięściami i stopami. Bardzo rzadko noszą jakiegokolwiek typu zbroje. Korzystają w swych atakach z energii z innych sfer porażając nimi swych przeciwników. Cechy jakimi się posługuje to dobro, sprawiedliwość oraz miłosierdzie.
Druid:
Żyjący zgodnie z duchem natury otuleni jego opieką i korzystający z jego dobrodziejstw i siły. Strażnicy a zarazem dzieci lasu, niewielu z nich decyduje się na podroż poza swoje rodzinne strony z którymi się związali, ale nawet daleko od nich ciągle odczuwają z nimi więź. Najczęściej lekko odziani z kijem w ręku i leśnym kompanem stawiają czoło światu
Mnich:
Żyjący według zasad narzuconych z góry, kierujący się zasadami swojego wierzenia, niepozorni aczkolwiek zabójczy przy bliskim spotkaniu z ich pięściami i stopami. Bardzo rzadko noszą jakiegokolwiek typu zbroje. Korzystają w swych atakach z energii z innych sfer porażając nimi swych przeciwników.
Wojownik:
Typowy wojownik stara się zbalansować swą siłę i zręczność. Posługujący się różnymi rodzajami broni z których ma swoje ulubione. Gdy przyjdzie do walki wręcz także nie ustępuje pola, a dodatkowe lata nauki sprawiają że doskonale potrafi rozplanować sobie sytuacje w której się znajdzie czy to do rozwiązania siłowo czy to innym sposobem.
Zaklinacz:
Wielu postrzega Zaklinacza oraz Maga jako jedno.
Robią jednakże błąd.
Zaklinacz w przeciwieństwie do Maga nie potrzebuje ksiąg czy zwojów z zaklęciami. Wszytkie mają miejsce w jego umyśle.
Ta klasa nie narzuca konkretnych cech charakteru. Zaklinacz może być zarówno dobry, jak i zły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|